Deklaracja dostępności
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Część filmów nie posiada napisów dla osób głuchych i słabosłyszących.
- Część zamieszczonych na stronie zdjęć i grafik nie posiadają opisów alternatywnych,.
- Część zamieszczonych na stronie publikacji w formie plików PDF nie jest dostępna cyfrowo.
Treści nieobjęte przepisami
- Materiały, które opublikowane zostały na stronie internetowej przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
- Materiały wytworzone przez źródła zewnętrzne przekazane do publikacji są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
- Materiały wytworzone przez źródła zewnętrzne przekazane do publikacji są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
- Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu:
cel linku nie jest odpowiednio określony, opublikowany załącznik może nie posiadać informacji na temat wielkości pliku czy formatu, pewne grafiki nie zawierają tekstów alternatywnych. - Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Nadmierne koszty
- Zapewnienie dostępności elementów wymienionych powyżej oznacza bardzo wysokie koszty, które oceniliśmy jako nadmierne obciążenie opisane w ustawie o dostępności cyfrowej. Pracujemy nad stopniowym usuwaniem barier.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Skróty klawiaturowe
- Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Damian Busler – e-mail: informatyk@pacyna.mazowsze.pl lub telefonicznie 575898958.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 14 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Tomasz Klimczak- Wójt Gminy Pacyna,
- Adres: ul. Wyzwolenia 7,
- e-mail: gmina@pacyna.mazowsze.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Urząd Gminy w Pacynie
- Do budynku prowadzą dwa wejścia/wyjścia.
- Obiekt przystosowany jest dla osób z niepełnosprawnością ruchową w następujący sposób: posiada podjazd wyposażony w poręcz dla osób niepełnosprawnych z poziomu chodnik.
- Przed budynkiem znajduje się miejsce parkingowe wyznaczone dla osób z niepełnosprawnością.
- Budynek Urzędu Gminy Pacyna znajduje się w budynku dwukondygnacyjnym bez windy. Na górną konsygnację można się dostać przy pomocy schodów z poręczą.
- Obsługa interesanta z niepełnosprawnością odbywa się na parterze budynku poprzez zejście urzędnika.
- Korytarz oraz pomieszczenia biurowe na parterze są ogólno dostępne dla osób niepełnosprawnych.
- Budynek nie posiada toalety dostosowanej do osób niepełnosprawnych.
- Do budynku oraz wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Warunkiem skorzystania z tego uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych, nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych lub słabowidzących.
- Nie ma możliwości skorzystanie z tłumacza języka migowego na miejscu ani online.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: brak
- Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): brak
- Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): brak
- Aktualny raport z zapewnienia dostępności: https://pacyna.mazowsze.pl/wp-content/uploads/2025/03/Raport-o-stanie-zapewniania-dostepnosci-podmiotu-publicznego-01_01_2025.pdf